zaterdag 20 juli 2013

bolletjes haken

Vandaag heb ik mij gewaagd aan het maken van mijn eerste amigurumi: een eendje!
Niet omdat ik eendjes zo leuk vind, maar omdat me dat wel het gemakkelijkste leek. De rest van mijn pogingen waren allemaal mislukt. Gewoon omdat ik niet tellen kan en nog niet de logica snap van bepaalde steken. Maar ik ben gevorderd want ik weet nu wat meerdere en minderen is, en hoe ik een bolletje moet maken. Of te wel met kerst zit ik goed want kerstballen kan ik wel haken ! Alhoewel ik nooit een kerstboom zet, wat moet ik dan met al die bolletjes ? Oja.. Aan elkaar maken, oogjes erop en voila, men heeft een amigurumi... Was het maar zo gemakkelijk.

Allereerst, hier toon ik u een mislukte tja.. wat is het... het moest een bij worden maar tis meer een cocon met gaten geworden. Maar misschien als je het plat legt lijkt het op een muisje met een staartje..


Dan mijn wel gelukte bolletje !! WOEHOEE ! Dit is het lijfje van de eend, Ja in het rood. Geel had ik niet (haha)
 Dan hier het kopje, maar doe ik iets fout ? Bij de 'afhechting' krijg ik telkens een rare uitstulping, zoals je hier goed ziet:


Op naar de rest van de eend... Ik hou jullie op de hoogte !

4 opmerkingen:

  1. Hi hi! Ik ben erg benieuwd naar je eendje in wording!

    En zo'n uitstulpinkje maakt volgens mij niet zoveel uit want dat zie je toch niet meer als je het eendje aan elkaar naait.

    Blijven oefenen,dan komt het vanzelf goed!

    Fijne avond nog! Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oefening baart kunst! :) Met je bolletje ben je al op de goede weg.

    Afhechten. Het beste resultaat krijg je vaak als volgt:
    blijf minderen tot je 6 steken over hebt. Knip de draad ruim af. Rijg nu met een maasnaald de draad door de overgebleven 6 steken en trek de draad aan. Nu heb je - als het goed is - netjes afgehecht, zonder uitstulping :)

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt al veel goede raad gekregen lees ik. Blijven oefenen inderdaad, komt wel goed hoor.
    Grtjs
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan ben je al verder al mij hoor. Veel plezier met de eend in wording ben benieuwd.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen