zaterdag 14 september 2013

Smashboek beginnetje

En.... Hoe staat het met de smashboeken van de andere die ook dit gingen doen met elkaar ? ipv dat ik naar iemand in BelgiĆ« dit ga doen, is het iemand in Japan geworden. Haha. dan had ik net zo goed iemand uit Nederland kunnen nemen. Maar ik heb het anders aangepakt. Het is een boekje die je nu bij de action kunt kopen in het bruin Per 3. een veel kleiner formaat en ik geloof 24 bladzijden. 
Het weegt onder de 50 gram.. Dus dat is te doen...
Voor mijn vriendin in Japan ga ik een heel paketje maken met ook eten vanuit hier. In het boekje beschrijf ik dan hoe ze het moet klaarmaken etc. Het is nog een heel werkje om alle bladzijden te vullen ! Dat valt wel tegen ! Maargoed, het resultaat is wel ontzettend leuk. Als iemand nog ideeen heeft met wat ik de pagina's kan vullen hoor ik het graag. Dit is nog maar de basis. Ik ga alle bladzijden nog versieren met stickers en andere leuke dingetjes. Voor de mensen die nog post van mij moeten ontvangen, ik ben bezig en begin volgende maand gaat alles op de post ! Sorry dat het wat langer duurt...













Verder heb ik gisteren spinazietaart gemaakt en spagettie bolognese. Recept spinazietaart: Gooi een zak spinazie(500gram) in de blender samen met fetakaas (hoeveelheid naar smaak) samen met 3 eieren. Blenderen maar. Vervolgens doe je in een bakvorm kruimeldeeg of bladerdeeg. En je doet het mengsel in de vorm en zet de oven op 200celcius. Een uurtje in de oven en klaar ! Je kunt er ook spekjes of andere dingen in doen, geheel naar smaak. Het is erg lekker !



4 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat boekje er leuk uit zeg. Zo leert ze dus over de gewoontes etc. van de Nederlanders.
    Wel even uitkijken met welk eten je opstuurt! Anders wordt het straks bij de grens tegengehouden.
    Ben heel benieuwd wat ze ervan gaat vinden als alles klaar. is.

    Nog een fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ten eerste: Colruyt rulezzz! Ik kwam daar vroeger vaak toen ik nog in Sittard woonde:)
    En het smashbook vind ik echt heel mooi, vooral omdat je over je eigen directe omgeving, leven, gebeurtenissen enz. gaat. Dat vind ik zelf het leukst aan snailen, dat je deze 'alledaagse' informatie aan elkaar schrijft. Ga je spontaan met heel andere ogen naar je eigen wereld kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Hannah
    Leuk idee die Sint SWap maar zie hem hier nergens staan?
    gr Diana

    BeantwoordenVerwijderen